19 agosto 2010

Паста с рукола и моцарела

Идеална в летните горещини, спада към т.нар. "студени пасти", които се правят много често през лятото. Към тях спадат и макаронени салати с риба, морски дарове, шунка, салата с ориз и т.н. Обикновено пастата се вари, както всяка паста, но след изцеждането най-често се охлажда със студена вода и след това се гарнира.

приблизителни дози за
300 гр. къса паста (макарони, пеперудки и др.)

200 гр. домати черешки
200 гр. моцарела с форма на капки, черешки или цяла нарязана на кубчета
зехтин
1-2 шепи пармезан, настърган на едро
1-2 шепи салата рукола

по възможност морска сол (за варенето на макароните)

Сложете макароните да се варят в подсолена, обилна вряща вода.

Междувременно в голяма купа нарежете на 4 доматчетата, моцарелата, овкусете ги (като за салата) със суров зехтин, поръсете обилно с едронастърган пармезан. Трябва да е сравнително обилно, това ще е сосът за макароните.

Изцедете макароните в кивгир и ги изсипете веднага горещи в купата със "соса", разбъркайте добре - от топлината на макароните моцарелата ще се разтопи и обвие пастата, доматките ще пуснат още сос, а пармезанът ще сгъсти всичко.

Оставете да се поохлади 10 минути и добавете прясната рукола (ако я сложите веднага ще омекне и потъмнее), разбъркайте отново и оставете да доизстине.
Сервирайте хладка или студена.

Накрая поръсете отново с пармезан.
Тези макарони са лесни и с малко продукти, но изненадващо вкусни.
Buon appetito!

7 commenti:

  1. Често правя лятото паста с пресни домати и сиренца. Рукула не съм слагала. Благодаря за рецептата! Поздрави!

    RispondiElimina
  2. Райна, радвам се, че си отново на линия :)
    Харесва ми рецептата, още повече, че доматите не са обработени.
    Приятен ден :)

    RispondiElimina
  3. Кате,
    руколата нагарча, така че в началото - ако не си я ползвала - слагай по-малко.

    Феди,мерси много!
    и аз я харесвам, защото е от бързите рецепти

    RispondiElimina
  4. Тъкмо бях изпаднала в чуденка дали да не пиша и аз за това как ям или салата от рукола с домати и моцарела тези жежки дни или слагам тая салатка върху спагети и видях твоя пост. С две ръце съм за тази рецепта. Тя ме спаси в жегите тази година. Поздрави!

    RispondiElimina
  5. Страхотна рецепта!
    Лека и здравословна!
    Много подходяща за горещите летни дни!
    Сърдечни поздрави!

    RispondiElimina
  6. littlethings, Russanke,
    благодаря ви от сърце, извинете ме за закъснелия отговор, но бях във ваканционно настраение далеч от компютъра!
    До скоро

    RispondiElimina
  7. А тази рукола може ли да се намери в софия? звучи много вкусно :)
    А Рагу болонезе у нас е много любимо :) благодаря за което :)

    RispondiElimina

Благодаря ви за коментарите.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

МЕСЕЧЕН КОНКУРС... най-невъзможната рецепта

МЕСЕЧЕН КОНКУРС... най-невъзможната рецепта
Гласувайте в новия сондаж за м.Юли